Na pewno istnieje wiele motywów dla których ludzie palą papierosy. Ja na początku paliłam, ponieważ nie chciałam być gorsza od swoich rówieśników. W późniejszym czasie sięgałam po papierosa z powodu stresu i różnych problemów. Potem paliłam już chyba tylko z przyzwyczajenia. Wypiszę teraz dla Ciebie przyczyny palenia papierosów:

  • młodzi ludzie chcą poczuć się jak dorośli, pragną zaspokoić swoją ciekawość, chcą poczuć odrobinę przyjemności, odprężenia;
  • palimy, ponieważ taki nawyk wynieśliśmy z domu;
  • chęć przynależenia do grupy, w której rówieśnicy palą papierosy;
  • palenie ułatwia komunikację, kontakty społeczne;
  • w sytuacji stresowej nikotyna wycisza, uspokaja i relaksuje;
  • palenie jest ucieczką od różnych problemów;
  • palenie staje się czynnością rytualną, codziennym nawykiem;
  • palenie papierosów sprawia nam przyjemność.

 

papieros

 

Jak widać, ludzie palą z różnych przyczyn. Warto się czasem zastanowić, czy palenie papierosów jest na pewno tak bardzo nam potrzebne. Czy nie potrafimy bez tego żyć. Należy pamiętać, że nie szkodzimy jedynie sobie ale też najbliższemu otoczeniu.

